
CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest innowacyjne wsparcie rozwoju kompetencji uczestników i wzrost ich skuteczności w roli lidera w pracy z zespołami.
Cele szczegółowe :
• diagnoza obszarów własnych kompetencji do dalszego rozwoju
• podniesienie umiejętności managerskich z zakresu planowania, organizowania, delegowania i motywowania
• wgląd w funkcjonowanie własne w sytuacjach stresowych
• poznanie alternatywnych metod zarządzania zespołami ludzkimi
Trening metod On the Job
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
• indywidualne podejście do potrzeb rozwojowych • możliwość szybkiego weryfikowania efektów pracy
• rzeczywiste sytuacje i wyzwania adekwatne do środowiska firmowego
• dostosowanie tempa do możliwości każdego uczestnika
• rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych w trudnych warunkach
• wypracowanie właściwej płaszczyzny współpracy
ADRESACI SZKOLENIA
Osoby pracujące z grupami, liderzy zespołów – właściciele i szefowie firm. Managerowie zarządzający ludźmi.
Ponadto mile widziani trenerzy, doradcy, coachowie
Uczestnicy powinni posiadać minimum pół roczne doświadczenie w zarządzaniu zespołami
Przebieg szkolenia
Uczestnicy będą rozwijać umiejętności w reprezentatywnym otoczeniu wymagającym kompetencji z zakresu przywództwa sytuacyjnego.
Sesje „ pod żaglami” umożliwią rozwój kompetencji psychospołecznych, będących fundamentem postawy lidera-przywódcy.
Praca w charakterze członka załogi oraz obejmującego komendy, umożliwi poprzez doświadczenie życia żeglarskiego, rozwój kompetencji zawodowych. Nie zawsze łatwe warunki rejsu, przypominają trudne warunki firmowe np.. zmieniające się cele i zadania, niejasne zachowania i decyzje, trudności w skutecznym realizowaniu poleceń.

Tak zaaranżowane środowisko prowadzonego szkolenia jak i często skrajne wymagania w większym stopniu niż tradycyjne „szkolne” formy, uwypuklają i mocno obrazują wyzwania managerskie, przez to są bardziej efektywne i skuteczne w realizacji celów, a przy tym bardzo atrakcyjne dla uczestników.
Propozycja procesu szkoleniowego…
WIEDZA :
• znaczenie kontraktu dla procesu realizacji zadań
• opór w procesie rozwoju – przeciwdziałanie
• definiowanie i rozliczanie celów szkoleniowych
• konstruktywny Feedback
• cykl Kolba , Teorie kompetencji
• Metody szkoleń stanowiskowych : FUKO, 3 P
• Coaching metodą GROW
• Podstawy teorii żeglowania jako twórcza metafora metody OJTraining – nauka poza środowiskiem pracy

SZKOLENIA MANAGERSKIE W ATRAKCYJNEJ FORMULE ŻEGLARSKIEJ